Saturday, August 8, 2009

Alasan.com

Dah Year 2 rupanya aku?
Rasa cam tua betul.
Anyways before the new semester starts,
one of my lecturer ask me to resit my exam.

Aku da prepare a, tapi aku lupa yang aku tak amek
exam Business Communication
sebab aku hanta kawan2 pegi airport.


*Richard yang gay*

At first kawan2 aku agak worry.
Diorang suruh aku pegi exam tapi aku dengan confident cakap
"Its ok bebeh, exam can resit. Friends are more important to me"
eceh.

So bila aku da sampai sekolah,

lecturer tanya la;
"Why u didn't sit for your exam before?"

And I cant help myself being honest;
"Because I fetch my friends to airport the other day"

Then dia kata alasan tak munasabah dan munasarawak.
adess, kantoi disitu.


*Borang Alasan*

Aku pun cari la year leader nak kena slow talk dgn beliau.
Pastu takdir aku ternampak Ms Izan berlegar-legar di faculty.
Aku minta tolong dari beliau mintak "Borang Alasan".
And aku tanya la apa alasan yang bleh diterima?
Dia cakap "Be creative bebeh"
ok part bebeh tu aku tipu.

Antara alasan yang bermain difikiran aku ialah;

1.My car broke down in the middle of the highway
and my phone ran out of battery so
I cant call anyone for help thus make me miss the exam

2.I have a headache on that particular day
which makes me cannot drive to school and miss the exam.

3.My precious cat ran away from home.
She is pregnant and when i found her
she already gave birth to 5 healthy kittehs.

etc etc

At last aku pakai alasan pening.
Boleh la daripada takde kan?




Masa exam aku lupa baca pasal 4plans apa tah.
siot tol

tapi at last pass gak
yeah bebeh!

5 comments:

Unknown said...

hahaha. mcm2 kau ni.
bgus gak idea2 alasan kau.
leh aku guna nnt. :)

hawanasir said...

bole la. xde la buruk sgt tulisan ko :D

Unknown said...

mirul - alasan lebuh raya tu logik gak la
hahah

hawa - bila masa plak aku cakap tulisan aku cam cakar kambing?

Anonymous said...

bebeh bebeh
trademark?

haha

Unknown said...

aaa
apakah bebeh?