Thursday, January 14, 2010

Resepi yang bisa menambat hati bakal mertua.


Ok tipu, so sebenarnya harini bercadang nak masak ayam goreng madu tapi memandangkan perut dah lapar dan malas nak memerap ayam jadi keputusan drastik yang dipilih adalah untuk menggoreng ayam goreng oat.

Jadi disini Cheffix akan menunjukkan cara-cara memasak ye puan puan.
Antara bahan-bahan penting untuk memasak ialah :

Mama - Adalah lebih baik jika Mama anda masak nasi terlebih dahulu demi menjamin kekenyangan perut selepas masak nanti. Kalau makan ayam je tak kenyang pulak nanti kan?


 Ayam - Dah nama pun ayam goreng oat kan?
Takkan nak pakai Hamster Roborovski pulak.
Adalah lebih afdal jika ayam tu merupakan part-part fav anda.
Kalau cam aku, semestinya drumstik dan wing !


 Telur ayam - Ye telur ayam, bukan telur orang.
Sebab nanti nak kena perap kejap, bagi sedap sikit.


 Oat - Adoiyai, dah la sedap, ada oat lagi.
Tambah sihat la korang.


 Tepung goreng kentaki - Bagi ada rasa kfc sikit.
Dan tak lupa juga;
Dapur yang complete - Mesti berapi, pastikan ada kuali / frying pan dan minyak untuk menggorengnya nanti.


Langkah 1 - Perapkan ayam terlebih dahulu dengan telur.
Sebenarnya takyah buat camni pun boleh.
Tapi aku saja je nak bagi sedap.
5 minit cukup la kot.
Takpun layan DotA satu frame dulu ke.


Langkah 2 - Guling-gulingkan dengan oat dan tepung kentaki tadi sampai agak-agak dah cukup.
Kalau tak cukup, beli la di kedai runcit berhampiran.


Langkah 3 - Baling ke dalam minyak panas dengan kasih sayang yang terlampau.
Sementara menunggu ayam ni masak anda boleh la text gf / bf tersayang.
"Hai sayang, abang tengah masak ni. Nak ke?"
Ok, geli.
Hawa je buat camtu, bukan saya.
Nak txt Wani tapi dia ada kelas pulak, adoiyai.


Langkah 4 - Inilah dia hasilnya !
Sedap weh, tak tipu.

Langkah 5 -Makan !
Jangan lupa baca Bismillah dulu.

Ha, kan senang.
Tiba-tiba je korang dah jimat 15ringgit.
Sedap pulak tu.

Esok mungkin masak ayam goreng madu pulak.
Tengok la camne.
Selamat mencuba !

13 comments:

dadlilgirl said...
This comment has been removed by the author.
dadlilgirl said...
This comment has been removed by the author.
dadlilgirl said...

"Hai sayang, abang tengah masak ni. Nak ke?"
ayat u...i skee! ♥♥♥♥♥ :)
even u geli..i dun care :p

Unknown said...

hawanasir said...

aku plak yang kena. pasni mmg sah kau yang taip. geli3

Unknown said...

sebab kau da belanja aku sekret resepsi maka aku mengaku la aku geli sekali.
wakaka

dadlilgirl said...

♥ too!

hawanasir said...

lebih geli dari kami. sila kawen cpat.

Unknown said...

-.-
misai pun tak tumbuh lebat lagi nak kawin.
pejada

hawanasir said...

rambut da panjang. (konon) da hensem sikit. da bole kawen.

sekian

Unknown said...

ingat tak masa aku jumpa ko aitu yg sebelum potong rambut?

aku kan tak pakai spek, pastu aku suh dia gunting dan gunting dan gunting.

tetiba jadi pendek gila sial.
balik rumah baru perasan.

pantek tul.

Anonymous said...

hebat la skill memasak ko!! hahaha~ lepas ni masak banyak2, hantar kat rumah aku sikit.. :-p

Unknown said...

ala biasa-biasa je.
blaja dari tv gak ni.

ko balik kampung kang masakkan la utk aku.