Saturday, December 4, 2010

Arahan Mama / Abah dan Far East Movement.

Semalam tatlaka pagi yang indah sedang berlalu, sementara angin sejuk menghembus lalu di celahan tingkap bilik aku yang sengaja dibuka agar mendapat angin syahdu.

Tiba-tiba terasa gegaran seperti anjakan paradigma sedang berlaku di pintu bilik ! Aku menjadi tidak keruan memikirkan apa kejadahnya yang sedang berlaku di pagi yang indah ini?

Bunyi dentuman itu semakin lama semakin kuat membuatkan aku terjaga dan pening lalat sebentar.

Rupa-rupanya Noriha, Mamaku yang mengejutkan aku dari tidur. Beliau bertanyakan kepadaku "Kau nak makan tak? Kalau nak makan, ikut Mama sekarang".

Aku menggelengkan kepala sambil menggaru kepala dan berkata "Tak".

Kemudian Mama berkata lagi "Kau ikut Mama sekarang!".

Aku berasa hairan, adakah soalan yang cuba diberikan atau arahan. Namun sebagai anak yang percaya dengan konsep 'Syurga di bawah tapak kaki Ibu' menurut tidak membantah.

Cerita hari ini, Abah memasak sambil melayan lagu Far East Movement - Like A G6

Sekian.

No comments: