Saturday, April 4, 2009

Hari ini

Aku pegi melawat nenek kat hospital, setelah seminggu lebih delay cakap nak pegi tapi bz. Padahal bz kat desaria main DotA, train untuk cyberfusion 2009 kononnya.

At first aku ingat cam biasa la lawat pastu blah tanpa menunjukkan rasa emo yang terlampau. Tapi bila tgk condition nenek, aku da tak bleh bla rasa nak nangis je.

Doktor cakap pendarahan kat otak, tak bleh diselamatkan lagi. Melainkan ada Doraemon bleh pinjam pintu suka hati pastu g balik time dia sihat, jaga bebetul. Tapi tak mungkin berlaku, sebab Doraemon kat Jepun, Malaysia ada Upin&Ipin je dan aku rasa tak bleh membantu banyak pun bdak 2ekor tu.

Bila semua orang dah bla aku tak leh menahan sebak, menangis gak la, mama tgk pun ikut nangis. Sebelum balik rumah sebab makcik sekuriti da halau aku balik *potong tul* sempat cium pipi ngan dahi nenek. Teringat aku dulu2 dia selalu jumpa aku mesti peluk pastu cium pipi ngan dahi.

Time nak balik, aku suruh abah drive dgn alasan aku tak bawak spec padahal nak layan perasaan sambil dengar lagu secret garden.

Dalam kereta abah cerita time aku kecik2 dulu nakal sgt, nenek jaga aku sampai masuk hospital pastu time aku pegi sekolah dia selalu bagi duit belanja. Abah nak sedapkan hati aku, dia tanya dulu nenek selalu bagi aku berapa ringgit? Tapi aku diam je tak layan sebab tgh nangis dlm diam. Mungkin abah kecewa sebab takde feedback dari aku, tapi dia faham.

Pastu aku selalu gaduh ngan nenek sebab nak tgk tv. Aku nak layan bola, nenek nak tengok gusti. Sampai sekarang aku tak paham kenapa org tua suka tgk cite wrestling.

Aku rasa aku, mama dan nenek tak banyak beza; keras kepala, hati lembut dan suka berbelanja : )

Tadi mama ketuk pintu bilik, ajak aku pegi hospital lagi pukul 12 malam ni, aku tak tahu nak pegi ke tak. Nanti tgk nenek lagi asyik nangis je, Takut nenek tetiba bangun terus lempang aku plak.

I love u nenek.

Secret Garden - Songs From A Secret Garden

No comments: